torsdag 6 september 2018

Födelsedagskort till en kaffeälskare

Jag tänkte visa upp det här kortet, som jag gjorde till min mor när hon fyllde i somras. Jag har använt mycket matrial som finns i butiken. Hoppas ni blir inspirerade


Jag använde mig av ett klippark från Reprint, ett designpapper från Maja design och ett ljusgult cardstock som grund. (se bilden).

I övrigt använde jag mig av 2 Way glue, kantskrapare, häftkuddar, tape runner, distress oxide fossilized amber, falsben, 13@rts acrylic gel medium, kniv, t-linjal, glossy accent och en del bling.


Jag började att skära till basen med hjälp av min t-linjal och min mattkniv. Jag tycker oftast att det är enklare än att ta fram en skärmaskin. Sedan skar jag ut en passande bit designpapper som jag klistrade på basen med hjälp av min tape runner.

Därefter klippte jag ut bilden jag ville använda och använde kantskraparen för att ruffa till kanterna lite. Jag applicerade glossy accent på kaffet för att få det mer "levande".

Medan kaffet torkade fortsatte jag med taggen som jag färgade in med Distress oxide fossilized amber och sprayade lite försiktigt med vatten.

Kaffebilden fäste jag med häftkuddar på kortet. Till blomman använde jag gel medium så att den skulle sitta fast ordentligt. Tagen och ordbilden är limmade med 2 way glue. Sedan blingade jag till det hela med lite smått och gott som finns i mina gömmor.


Jag blev nöjd med glossy accent på kaffet, gav en fin effekt. Det är något jag fundera på att ha i sortimentet. Mamma verkade uppskatta kortet också! :)

Det var allt för idag!
Kreativa hälsningar
Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar